Hoe zit het in elkaar?
Het is uiteraard belangrijk dat jouw contactformulier goed functioneert, het formulier moet uiteraard naar jou worden verzonden wanneer iemand het invult en verstuurd.
Deze gegevens kun je allemaal aanpassen en instellen binnen het contactformulier, als je in het bewerkingsscherm van het contactformulier zit zie je naast het kopje “Formulier” het kopje “Mail” staan.
Dit is het scherm waar bepaald wordt hoe de mail eruit ziet die jij binnen krijgt, en waar het naar toe verzonden wordt.
Aan
Je ziet hier bijvoorbeeld naar wie het formulier wordt verzonden, het is logisch om hier het email adres te gebruiken van degene die hier binnen je bedrijf verantwoordelijk voor is.
Van
Bij het kopje “Van” gebruiken de meeste bedrijven het volgende : noreply@bedrijfsnaam.nl Hier zorg je ervoor dat het voor jezelf duidelijk is waar het mailtje die jij inbox binnenkrijgt wanneer iemand het contactformulier invult vandaan komt.
Onderwerp
Het is wellicht handig om voor de code “[your-subject]” jouw bedrijfsnaam in te vullen. Dit zie je ook terug in je mail zodra het contactformulier is verzonden.
Bevestigingsmail opstellen
Er is ook nog een mogelijkheid om mensen automatisch een bevestigingsmailtje te sturen wanneer ze het contactformulier hebben ingevuld en opgestuurd, zo zien mensen dat hun bericht is aangekomen en dat er zo snel mogelijk naar gekeken wordt. Dit doe je zo :
Nogmaals onder het kopje “Mail”, scroll je naar de onderkant van de pagina, onder het formulier vind je het kopje “Mail (2)” met daaronder een selectievakje “Gebruik mail 2” (zie screenshot). Deze klik je aan en dan krijg je een nieuw formulier te zien. Als je de screenshot bekijkt zie je snel hoe je het kunt opstellen, het is uiteraard helemaal aan jou!